29 Mart 2013 Cuma

Totti'nin 20. yıla özel La Gazzetta dello Sport'a verdiği röportaj

28 Mart 2013 günü Roma'nın efsane futbolcusu Totti Serie A'daki 20. yılını kutladı. Bu vesileyle La Gazzetta dello Sport 36 yaşındaki efsane ile uzun bir röportaj yaptı. Sizlere bu hoş söyleşiyi sunuyorum...

Efsane 16 yaşındayken Roma Primavera takımı ile Ascoli'ye karşı ilk yarıda 2 gol atar ve çabuk duş alarak 24 saat sonra Brescia ile deplasmanda oynanacak maç için Roma A takımına katılır. 28 Mart 1993'te hiç kimsenin beklemediği bir şekilde Totti Roma A takımında ilk maçına çıkar ve tüm hayatı bir anda değişir. Tabi İtalyan futbolu da...

Totti, sence de 20 yıl çok çabuk uçup gitmedi mi?

Evet, çok çabuk geçti. Ama bunun sırrı işimi tutku ile yapmamda saklı. Gerçekten 'o gün' ilk maçıma çıkacağımı ben de beklemiyordum. Teknik direktörümüz Boskov bana "hazırlan" dediğinde Muzzi ile konuştuğunu düşünüyordum. Muzzi bana "Onu dinle, seninle konuşuyor" diyene kadar...

40 yaşına kadar futbol oynamak istiyorsun. 1 veya 2 yıllık kontrat mı geliyor?

Umarım... Gelecek hafta başkanımız Pellotta ile görüşeceğim. Takımıma bağlıyım ve burada çok mutluyum.

Rivera, Maldini, Riva, Mazolla, Antognoni, Del Piero... İtalyan futbol efsaneleri son zamanlarda kulüpleri tarafından çok unutuluyor. Senin düşüncelerin nelerdir?

Takımı için herşeyini ortaya koyan bir insanı kenara itmek haksızlıktır. Umarım ben istisna olurum.

Hangi futbolcu hakkında "Onun yaptıklarını ben hiç bir zaman yapamam" diye düşündün ve yan yana veya karşı karşıya oynadığın en iyi futbolcu kim?

İlk önce, tek bir kişi: Messi. Karşı karşıya oynadığım en iyi futbolcu Brezilyalı Ronaldo. En iyi takım arkadaşım Batistuta ve sahada en iyi anlaştığım oyuncu ise Cassano.

Buffon birlikte çalıştığı en iyi teknik direktörün Conte olduğunu söyledi. Peki senin için en iyi kim?

Lippi. Onun hiç kimsede olmayan karizması var. Ama Capello da çok iyi teknik direktördür, Spaletti de. Maalesef, onun Roma'dan gitmesine neden olan kişinin hala ben olduğum düşünüyor. Aslında Zenit'e gitmek isteyen kendisiydi.

Şimdilerde hangi teknik direktörle çalışmak istersin?

Mourinho.

Kariyerinin hangi aşamasında Ballon d'Or'u kazanmayı hak edebileceğini düşünüyordun?

2000 yılında Avrupa şampiyonu olsaydım Ballon d'Or'u da kazanabilirdim. Ayrıca o sezon Serie A'yı da kazanmıştık.

Hala sponsor baskısı nedeniyle yarı final maçında Hollanda'ya karşı ilk on birde başlamadığını düşünüyor musun?

Bu herkesin söylediği bir şey. Güzel bir turnuva geçiriyordum ve takımım için önemli goller atmıştım. İlk on birde başlamamam için kesinlikle hiç bir neden yoktu.

Futbolu bırakmadan önce bir Serie A şampiyonluğu veya Dünya Kupasını kazanmayı ister miydin?

Neden her ikisi olmasın? Şimdilik Scudetto'yu isterim. Dünya Kupası hakkında düşünmek için zamanım olacak. 

İtalya'nın Dünya Kupasındaki şansını nasıl görüyorsun?

Avrupa Şampiyonasındaki performansın aynısını bekliyorum. Gerçekten İtalya'nın Dünya Kupasını kazanacağını düşünüyorum! Eğer ben kadroda olursam kaybederler... Ama şimdiki kadro çok iyi ve Prandelli müthiş bir teknik direktör. 



Sence Balotelli bir futbol fenomeni mi?

Fenomen olması için yetenekleri var. Ama herşey kafasında bitiyor. Sahada ne düşündüğü çok önemli... 

Serie A'da atacağın ilk gol için önceden hazırladığın bir sevinç varmış ve gol attıktan sonra yapmayı unuttuğun doğru mu?

Evet. Hatırladığım kadarıyla bir güreş haraketiydi...

De Rossi'nin taraftarlar tarafından çok eleştirildiğini düşünüyor musun?

Evet. Bu benim de başıma geldi. Roma taraftarı her zaman kendi takımını diğer takım taraftarlarında daha çok destekler ve daha çok şey bekler. Beklentim takımda kalacağı yönünde ama futbolda ne olacağı hiç bir zaman belli olmaz.

Messi ve C. Ronaldo dışında hangi futbolcuyu Roma formasıyla görmek istersin?

Xavi.

Sence Şampiyonlar Ligini hangi takım kazanır?

Barcelona.

Roma derbisi yaklaşıyor... Bugüne kadar hangi Lazio futbolcusunu yendiğin için üzüldün?

Nesta. Çünkü çok iyi futbolcuydu ve en iyi arkadaşlarımdan biri. 

Konuyu biraz değiştirelim... İlk Serie A golünü mü iyi hatırlıyorsun yoksa ilk öpücüğünü mü?

İlk gölümü... İlk kez 12 yaşımdayken birini öpmüştüm, hayır, hayır, 10 yaşımda! Daha hayatı tam olarak  anlamadığın bir yaşta...

10 yaşında mı?!

Aslında 12 yaşımdayken Tropea'da 17 yaşındaki bir kızla güzel bir gece geçirmiştim.

Biraz bahis skandalları ve ayarlanmış maçlar hakkında konuşalım... Doni, geçen sezon sonunda bir çok maçın ayartıldığını iddia etmişti. 

Bu iki şeyi karıştırmayalım... Biri "maçları satmak", diğeriyse "kendine bir iyilik yapmak". Bunların hiç biri olmaması gereken şeyler. Artık bazı şeylerin değişmesi gerek ama İtalya'da bu o kadar kolay değil...

Son sorular aileniz hakkında olacak... Kızın Chanel bir futbolcuyla evlense mutlu olur musun?

Evet, neden olmasın?! Benim için en önemlisi, kim olursa olsun kimse kızıma saygısızlık etmemeli.

Oğlun Cristian da senin gibi futbol oynuyor. Aileni gelecekte Maldini ailesi gibi görüyor musun?

Eğer kendisini bu konuda kanıtlarsa neden olmasın. Ama futbolcu olmasını istemiyorum. Umarım profesyonel tenisçi olur. Emekli olduğumda severek menajerliğini yaparım...   

Massimo Checchini / La Gazzetta dello Sport, 28 Mart 2013.

Röportajın orjinali: http://www.gazzetta.it/Calcio/Squadre/Roma/27-03-2013/roma-totti-io-er-mejo-che-c-solo-messi-superiore-lippi-tecnico-migliore-92700779907.shtml


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder