Birçoğumuz; gazete almıyor, spor programı adı altındaki güdümlü reality şovları zinhar izlemiyor.
Ancak o güdümlü yayınlarda atılan oklar, bir şekilde hedefini vuruyor.
Hep söylüyoruz;
Kimi zaman taraftarları tahrik ediyorlar, kimi zaman gerekli kişilere canlı yayında mesaj veriyorlar.
Amaç, taşeronluklarını yaptıkları kişi ya da kurumlar lehine kamuoyu yaratmak.
Farklı farklı kanallarda,
Bazen aynı, bazen farklı zamanlarda,
Ama her daim organize, tekdüze, yekpareler.
Reklam almıyorlar, her hafta ortalama 6000 dakika yayın yapıyorlar.
Onlarca spor(!) yorumcusu ekranlara çıkıyor.
Daimi konukları, sunucuları, rejisi, yönetmeni vs. ile yüzlerce kişinin maliyetini kim finanse ediyor?
Ratingi ve dolayısıyla reklam gelirleri düşen dizilerin; derhal, hiç vakit kaybetmeden yayından kaldırıldığı bir rekabet ortamında, sözde spor özde reality programları bu yayınları nasıl ve ne sebeple yapıyor?
Finansör kim?
Canlı yayında, birbirlerinden habersiz aynı anda/eş zamanlı; birebir aynı söylem ve argümanları nasıl söylüyorlar ve neden devamlı tekrar edip, izleyicilerin kafalarına kazımaya çalışıyorlar?
Suflör kim?
***
Uzun zamandır söyleyegeldiğimiz, "Türk futboluna yapılan darbe ve yeniden yapılandırılmasında medyanın rolü" argümanlarını somut bir şekilde ortaya dökme fırsatı sundu Sevgili @fireofoctopus bize.
Aşağıda; önceden hazırlandığı, üzerine çalışıldığı aşikar propaganda söylemleri ve sloganların farklı kişiler tarafından, eş zamanlı olarak mütemadiyen nasıl tekrar edildiği bazı örneklerle net bir şekilde gözler önüne seriliyor:
Unutmadan not düşelim; içerik değil, tıpatıp aynı argüman/sloganların senkronize işlenmesini konu alıyoruz.
Cümlelerin doğruluğu veya yanlışlığı bu yazının meselesi değil.
Şimdilik 3 madde örnek ile başlayalım.
Vakit buldukça ve yenileri eklendikçe listenin çift haneli rakamlara çıkacağını şimdiden belirteyim.
Buyrun!
1) "Demirören neden federasyon başkanlığını ısrarla yapıyor?"
2) "Demirören hakkında belgeler var!"
3) "Federasyon talimatla kuruldu."
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder