21 Ekim 2012 Pazar

Bir Şehir Efsanesi #7: "Bunların hepsi paralı asker"


Son dönemde ilk kez Talip Doğan Karlıbel'den duyduk bu sözü.

Twitter'da Fenerbahçe'yi savunan ve Yayla/Cadde/Silivri/Çağlayan'a giden Fenerbahçeliler için söylemişti "Bunların hepsi paralı asker" diye. "Aziz'in paralı askerleri".

Nitekim yerleşti bu kalıp.

Paralı asker.
Tetikçi.
3 Temmuz Fenerlisi.

İşin acı tarafı; Karlıbel'in icadı kalıp, artık bazı Fenerbahçeli kardeşlerimiz tarafından kullanılıyor sıkça.

Yani darbecilerin trenine binmekle kalmıyorlar; onların silahlarını da kullanıyorlar bilerek/bilmeyerek.


Kimsenin Fenerbahçeliliği'ni sorgula(ya)mam, bana düşmez.
Herkesin farklı bir sevme biçimi ve yoğunluğu var.
Hakeza, benim Fenerbahçem'e de kimse laf uzatamaz.

Ama öyle bir noktaya geldi ki şuursuzluk;
Fenerbahçe'nin alt toplamı derdine düşmüş kim varsa, Başkan'ın/Hoca'nın adamı/tetikçisi/paralı askeri yaftasına muhattap oldu.

Bir de 3 Temmuz Fenerlisi var.
Ki bu aslında buraya yazılmayacak kadar çirkin, sahibini bağlayan bir yakıştırma.
Ancak fikrin zikirle kardeşliğiyle açıklanabilecek çapta.

Kaale almak gerekir mi bilmiyorum.
Zira kim yazıyor/söylüyor, kaç yaşındalar bilemiyorum.
Gerçekte varlar mı o bile meçhul.

Fakat "Grev" kırmak isteyen muhbirlerin jargonuyla örtüşen tavırlar, ifadeler bunlar.
Ve Fenerbahçe'ye, Fenerbahçeli'ye yakışmayacak karakter yansımaları.
Bayağı, ucuz, kirli.


***

Ha, fikrimi soracak olursanız;
Keşke "askerleri" olsa Kulübün/Başkan'ın/Hoca'nın.
Paralı veya parasız; onlar için çalışsa, çabalasa.
Kulis yapsa,
PR yapsa,
Strateji üretse,
Plan yapsa onlar adına.

Ama yok.
Yalnızlar.
Yapa yalnızlar 25 milyon arasında.





3 yorum:

  1. Fenerbahçe'yi dışarıdan bölemeyenler içeriden böldüler ve 3 temmuz'u hiç yapmasaydık diyorlar çünkü paralı askerler sadece asker olduklarını o zaman gösterdiler bence.

    YanıtlaSil
  2. Fenerist ekibi olarak 5 kuruş menfaatimiz olmadı ;) Hayır bu iş parayla yapılıyorsa şimdiye köşeyi dönmemiz gerekiyordu :)

    YanıtlaSil
  3. 3 Temmuz'da Aziz Yıldırım'a haksızlık yapıldığına inandım Yayla/Cadde/Silivri/Çağlayan/Metris'e gittim. 1 Ekim'de Alex'e haksızlık yapıldığına inandım başkanı da hocayı da eleştirdim. Bunları paralı asker olduğum için değil Fenerbahçeli olduğum için, insan olduğum için, haksızlığın karşısında durduğum için yaptım.

    YanıtlaSil