15 Ağustos 2011 Pazartesi

Bir dezenformasyon örneği, İskender!


Geçtiğimiz günlerde bir habere rastladım sosyal medyada.

Oray Eğin; Elif Şafak'ın son kitabı İskender'in kapağında intihal yaptığını söylüyordu.
Bir an düşündüm.
Linke tıklamadım.
Bekledim.
Okumadım.
Düşünmedim.
Özellikle.

Bu yazıyı yazarken hala bilmiyorum haberin içeriğini, detaylarını.
Dinlemedim de karşı tarafı.

Şimdi çıksam sokağa; laf açılsa İskender'den, ukalayım da biraz:

-Bırak o intihalciyi yaaaee, kapağını araklamış, sahtekar;

desem.

Kim ne der bana?

Araştıralım bakalım.
Türkiye ne kadar okuyor?
Nasıl öğreniyor?
Ne kadar sorguluyor?

Araştırır mı Türk insanı, okur mu en ince ayrıntısına kadar?
Yoksa manşetlere ve resimlere mi bakar genellikle?

Denedim oldu.
Bence intihalci bu Elif Şafak.
Fenerbahçe de şikeci bu arada.

Hadi bakalım çık işin içinden Türkiye..


Not: Oray Eğin, Elif Şafak ve yayınevini tenzih ederim. Şimdi gönül rahatlığıyla haberin detaylarını okuyacağım. Kendi üzerimde yaptığım bu test ile gözleri kör olmuş yurttaşlarımı bir kez daha anlamış oldum.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder